Inredning

Satsa hela vägen

ellos_trendenser_50fef564ddf2b309fc846a02 Ellos-Johanna-224 Twistin-1_protfolio

Jag har tänkt på det här ganska länge och när Frida berörde ämnet i sin söndagssummering för vecka 21, fast lite tvärtom, kände jag att jag måste få ur mig vad jag tänker.

Duktiga Daniela Witte har stylat bilder för nya varumärket Twistin of Sweden vilket har fått fint genomslag i bloggar och andra sociala medier senaste tiden. Helt rätt på alla sätt. Rätt tänkt, grymt genomfört. Två tummar upp.

Några som har gjort precis tvärtom, och liksom missat målet, är Kungsängen. Deras tv-reklam senaste tiden talar om att de profilerar om sig och inte längre erbjuder enbart sängar utan allt för sovrummet. Golv, tapeter, möbler och, givetvis, sängar. Så långt allt gott, att bredda sig låter som en klok idé.

Men.

Varför då inte ta in en Daniella, en Frida eller en Johanna för att styla ett par sovrum att visa i nämnda reklam (och i alla andra sammanhang så klart)? Det sovrum de nu visar upp i sin tv-reklam ser ut som något min mormor hade tyckt var snyggt på 90-talet. Det får ju noll effekt. Så rätt till en början men så fel på slutet. Synd på en kanske i grunden god idé. Är det bara jag som tänker så här, som själv har marknadsföringstentaklerna ute på heltid, eller gör ni det också?

Bilderna ovan är just exempel på Fridas samarbete med Ellos, Johannas samarbete med de samma och Daniellas bilder och styling för Twistin of Sweden. Say no more!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.