Inspiration

#contentday2017

I förra veckan hade jag förmånen att få åka upp till Stockholm och gå på #contentday2017. Dagen anordnas av Swedish Content Agencies och var en heldag fylld av föreläsare inom området, de flesta riktigt bra. Hela dagen avslutades med en föreläsning av och med grymma Elaine och hon var givetvis dagens stora höjdpunkt, inte bara för mig utan för de flesta i lokalen skulle jag tro. 

Hennes föreläsning, paneldebatten med Fredrik Wass, Britt Stakston, Linda Hörnfeldt och Hans Kullin och samtalen vid bordet tillsammans med bordsgrannarna från Resumé och Starlings var dagens stora behållning. För mig. Alla tog säkert med sig olika delar. Att lyssna på Terese och Sara från Frida Tech var också superintressant men eftersom vi inte har en så ung målgrupp är det lite svårare att applicera på mitt arbete just här och nu. Men icke desto mindre intressant.

Att dessutom hux-flux hamna vid samma bord som just Linda Hörnfeldt (grundaren av Influencers of Sweden) under det efterföljande minglet och få prata micro-influencers, trafik, statistik och annat kul med henne var nästan lite nyp-mig-i-armen-känsla faktiskt.

Allt som allt, en grymt bra dag som gav ungefär två ton inspiration.

Sammanfattningsvis? Tja, jag twittrade en del från dagen så där finns mycket smått och gott på 140 tecken. Men att våga mer, gå live oftare och att använda micro-influencers är några av dagens snabba insikter.

Foto: Sarah Berg och okänd med snäll och hjälpsam fotograf

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.