Inspiration,  Sarah tipsar,  Träning & Hälsa

Löpning & ett tips

Jag älskar faktiskt att springa och jag vet att det finns dem som inte tror mig när jag skriver så, klassikern ”visa mig en löpare som ler” har jag hört fler än en gång. Men det är inte riktigt det det handlar om heller. Hur många går omkring på gymmet, fotbollsplanen, simbassängen etc. med ett stort leende hela tiden? Det skulle ju se sjukt ut.

Men löpning. Det är så skönt på ett oskönt sätt. Det är så enkelt på ett jobbigt sätt och det är så befriande. Skor, kläder, lurar, musik och Runkeeper. Then go!
Någon sa för länge sedan att det är bara att ge sig ut, det kostar inget osv. Det instämmer jag dock inte med för är det något som är grymt viktigt när man springer så är det bra utrustning. Skor och kläder. Det blir en pina annars och i mitt fall, omöjligt. Mina knän skulle ge upp direkt om jag inte sprang i rätt skor. Alltså, investera en timme av ditt liv i en Intersportbutik tillsammans med utbildad personal för att få rätt skor för ditt löpsteg och om du vill få en ännu smidigare upplevelse ute sen, köp riktiga kläder också.

Men nu var det faktiskt inte skorna eller kläderna som var själva tipset i det här inlägget utan det här schemat. Jag har som sagt dåliga knän efter år av dansträning och om jag inte trappar upp på ett långtråkigt långsamt sätt kan jag glömma att springa över huvudtaget. Nu har jag gett mig f-n på att inte låta mig dras med och springa för långt och för länge utan hålla mig till detta aptråkiga schema så att jag om 10 veckor kan, och får, springa en mil. Heja!

Dagens tips alltså, löpskolans löpschema för en mil.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.