Kommunikation by Berg

Skomakarens barn

6 mars, 2016

Är det något jag predikar ofta så är det att om man som företag hävdar att man är bra på någonting måste man ju också leva upp till det själv, annars blir kommunikationen felaktig och trovärdigheten lika med noll. En webbyrå måste ha en schysst hemsida som kanske till och med andas 2019 snarare än 2008. Säger du att du kan SEO måste du placera dig väl i googles träfflistor och så vidare.

Inget konstigt eller hur?

Men det ger mig också en sjuhelvetes skrivkramp gällande den här bloggen. För om jag nu har skrivit ”content creator” på mitt visitkort (vilket jag har) och predikar vikten av att uppdatera sina sociala medier när man har skaffat sina konton, ja då gäller det ju liksom att jag också visar att jag gör just det. Uppdaterar.

Och att jag, som knappt haft skrivkramp en enda dag sedan jag började blogga för nio år sedan, plötsligt drabbas å det grövsta känns ju verkligen som en mental tankevurpa jag bara måste ta mig förbi.
Är det någon annan företagare där ute, oavsett bransch, som känner igen sig i det här ”skomakarensbarn-tänket” eller är jag helt ensam om detta?

Mvh, Sarah som försöker skaka av sig skrivkrampen och istället gå tillbaka till att blogga för att det är så himla roligt. Varje dag. Oavsett titel. 

En kommentar

  • Reply Rutiner och Vanor 23 mars, 2017 at 09:21

    […] nickade instämmande när jag läste Sarah Bergs bloggpost, Skomakarens Barn. Jag kommer att skriva och prata om rutiner och vanor under den resterande tiden av Blogg100. Jag […]

  • Kommentera