Träning & Hälsa

Sunday Runday

Enligt det schema jag fortfarande följer för min löpträning (heja!) springer jag tre pass i veckan, två intervallpass och ett distanspass. Allt som oftast fördelar sig dessa pass på söndagar, tisdagar och torsdagar. På så sätt får knäna vilodagar, 48 h mellan löppassen enligt sjukgymnastens order och ja so far so good. Det verkar funka 🙂

Har ett stort mål med min löpträning och jag hoppas, hoppas, hoppas att det ska funka. Göteborgsvarvet nästa år! Jennie sprang i år (och måååånga fler såklart) och nästa år vill vi göra det tillsammans. Alex, jag, Jennie och Jimmy. Vilken grej liksom! Jag satt hemma i soffan och följde loppet i år, den imponerande snabba vinnaren, eliten, alla motionärer och så älskade Göteborg. Vart annars skulle vi springa en halvmara? Nej precis!

Som minimjukstart tänkte jag springa Nattloppet i Kalmar i slutet av Augusti, det är bara 5 kilometer men att springa på kvällen med allt runtomkring är ju roligt. Mer för själva lopp-och-folkfest-grejen än för löpningen. Men i alla fall. Ett lopp är ett lopp och så länge knäna håller lever drömmen om GBV 2017. Eller hur? 🙂

Den svettiga bilden är tagen i söndags under en runda då jag fullständigt missbedömde hur varmt det faktiskt var. Hade både druckit lite för lite och klätt mig för varmt. Men det gick ändå, hepp!

 

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.