Träning & Hälsa

Sunday Runday

Enligt det schema jag fortfarande följer för min löpträning (heja!) springer jag tre pass i veckan, två intervallpass och ett distanspass. Allt som oftast fördelar sig dessa pass på söndagar, tisdagar och torsdagar. På så sätt får knäna vilodagar, 48 h mellan löppassen enligt sjukgymnastens order och ja so far so good. Det verkar funka 🙂

Har ett stort mål med min löpträning och jag hoppas, hoppas, hoppas att det ska funka. Göteborgsvarvet nästa år! Jennie sprang i år (och måååånga fler såklart) och nästa år vill vi göra det tillsammans. Alex, jag, Jennie och Jimmy. Vilken grej liksom! Jag satt hemma i soffan och följde loppet i år, den imponerande snabba vinnaren, eliten, alla motionärer och så älskade Göteborg. Vart annars skulle vi springa en halvmara? Nej precis!

Som minimjukstart tänkte jag springa Nattloppet i Kalmar i slutet av Augusti, det är bara 5 kilometer men att springa på kvällen med allt runtomkring är ju roligt. Mer för själva lopp-och-folkfest-grejen än för löpningen. Men i alla fall. Ett lopp är ett lopp och så länge knäna håller lever drömmen om GBV 2017. Eller hur? 🙂

Den svettiga bilden är tagen i söndags under en runda då jag fullständigt missbedömde hur varmt det faktiskt var. Hade både druckit lite för lite och klätt mig för varmt. Men det gick ändå, hepp!

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.